Care sunt valorile și principiile pe care s-a clădit brandul HiM Public Affairs?

Identitatea HiM Public Affairs s-a conturat, în principal, în jurul a 3 valori foarte bine definite, pe care le-am implementat ca atare în activitatea de zi cu zi: pasiunea de a dezvolta și implementa proiecte care ne plac, în parteneriat cu clienții noștri; inovația cu ajutorul căreia ne adaptăm la schimbările rapide și permanente din piață; integritatea, un reper care ne ghidează comportamentul la locul de muncă.

Precum orice afacere sustenabilă, brandul HiM Public Affairs are la baza principii solide, care formează mediul organizațional al companiei pe termen lung.

În ceea ce privește principiile noastre de bază, pot spune că menținerea relațiilor de lungă durată cu clienții noștri este întotdeauna prima prioritate, iar toate parteneriatele se construiesc în baza unei încrederi reciproce probate în proiecte comune.

Solicitarea feedback-ului de la clienți, parteneri, furnizori și chiar angajați/colegi, în vederea îmbunătățirii constante a activității, este un mod de lucru, care ne asigură permanent că mergem pe cărarea corectă.

În plus, respectarea deadline-urilor agreate atât cu clienții cât și, intern, în cadrul echipei și implicit onorarea obligațiilor fac parte din cultura organizațională a companiei, la care se adaugă contribuția consistentă la dezvoltarea afacerilor clienților noștri.

Cum a demarat proiectul HiM și care sunt principalele obiective ale acestei activități?

În 2014, am înființat firma High Innovative Mind, cu scopul de a oferi servicii de consultanță, exclusiv în sectorul energetic, zona în care aveam expertiză și îmi desfășurăm activitatea de peste 14 ani, la momentul respectiv.

Concret, Conceptul HiM Public Affairs – cu servicii integrate de comunicare strategică, proiecte de responsabilitate socială, business representation, atragere de fonduri nerambursabile (guvernamentale, europene și norvegiene), research & reporting și sesiuni de training profesioniste – a fost demarat anul trecut, în martie 2020. Acum, la un an de la lansarea conceptului HiM, deși a fost o perioadă plină de provocări prin prisma crizei pandemice care a afectat afacerile tuturor, rezultatele încep să devină vizibile și ele nu vin întâmplător, ci prin prisma muncii de echipă. Trebuie să recunosc că am avut șansa să cunosc oameni minunați care au înțeles repede provocarea de a construi de la zero o echipă și un concept integrat, în care rezultatele nu vin imediat, iar strategia este una pe termen lung.

Ce ne dorim, este să creștem constant din punct de vedere profesional și, astfel, să ne permitem să reprezentăm clienții la cel mai înalt nivel, cu servicii personalizate, de calitate. Nu este întotdeauna ușor, în special pentru companiile cu proiecte pe termen scurt, dar aici intervine și rolul nostru de a comunica strategic și de a împărtăși partenerilor noștri expertiza acumulată prin angajamentele international, necesară în implementarea proiectelor, în baza unor strategii sustenabile.

Obiectivul nostru principal este de a deveni, pe termen mediu și lung, prima alegere a clienților care activează în sectorul energetic – pe care de altfel, îl considerăm cel mai competitiv sector din cadrul industriei românești.

Oferiți servicii integrate de consultanță pentru antreprenori și autorități publice. Care sunt cele mai importante repere în activitatea dumneavoastră? Care sunt principalele arii de expertiză pe care le acoperiți?

În primul rând – să înțelegem corect activitatea fiecărui client și care este nevoia reală a afacerii clienților noștri, indiferent de statutul lor juridic, fie că sunt companii private, fie companii de stat, autorități publice sau organizării non-guvernamentale.

Concret, dacă vorbim  de proiecte cu fonduri nerambursabile (europene, guvernamentale, norvegiene, direct la Bruxelles etc.) obținem o informație corectă a core business-lui și, în baza unui research aplicat, propunem clientului un set de proiecte compatibile cu activitatea și interesul de dezvoltare urmărit. Dincolo de suportul oferit la începutul parteneriatului, un alt diferențiator îl reprezintă serviciile de  monitorizare, corespondența și follow-up pe care le oferim cu titlu gratuit.

Din perspectiva serviciilor de consultanță în domeniul Afacerilor Publice, reprezentăm clienții în relațiile comerciale cu alte companii partenere pentru a dezvolta proiecte comune. Pe această piață de servicii, ca cele mai bune practici din domeniu, companiile mari și corporațiile au înțeles repede nevoia de a fi reprezentate extern și sunt convins că managementul românesc – care se află într-o etapă de dezvoltare accelerată – va începe foarte curând să delege mai mult pentru a evita situații costisitoare de timp, cum ar fi  micromanagementul!

Ne bucurăm să includem în portofoliul nostru și alte servicii pe care le furnizăm clienților și aici mă refer la Comunicare strategică și Digital Marketing, Proiecte de Responsabilitate Socială și Sustenabilitate, workshop-uri și sesiuni de training și organizare evenimente premium.

Aveți un portofoliu de clienți extrem de vast. Din ce sectoare economice provin aceștia?

Avem clienți din mai toate sectoare economice din România: energie (oil&gas, electricitate, regenerabile și cogenerare), mediu, construcții, automatizare, IT&C, noile tehnologii, agricultură, etc.

Deși cele mai multe dintre ele pot fi considerate sectoare complementare, cerințele clienților diferă și aici intervine factorul diferențiator la care ținem și de la care nu ne abatem niciodată: să oferim soluții personalizate fiecărui client, în funcție de nevoia reală.

Pentru noi este o provocare permanent să lucrăm cu clienți din sectoare diferite și suntem întotdeauna deschiși să învățăm lucruri noi și să acumulăm cunoștințe din noi domenii de activitate. Acesta este spiritul și drive-ul de a mări permanent echipa și competențele de lucru.

„Experiența internațională m-a ajutat să adaug în portofoliul profesional o înțelegere globală a mediului de business: rigurozitatea austriacă cu pragmatismul și optimismul american, cultura țărilor latine și a Orientului Mijlociu, seriozitatea asiatică, ritmul de dezvoltare african și, nu în ultimul rând, corectitudinea germană și angajamentul britanic”.

Cum au evoluat cerințele clienților și complexitatea dosarelor la care ați lucrat, în ultimii ani?

Este evident că tot mai multe companii evoluează într-un mod structurat, adoptând metode și sisteme de lucru care le ajută să țină pasul cu schimbările rapide din piață. Aceste companii au înțeles că investițiile în noile tehnologii vor contribui la realizarea rapidă a obiectivelor, la automatizarea proceselor, la reducerea riscurilor și nu în ultimul rând, la adaptarea unui nou mod de lucru și de comunicare cu proprii angajați.

Astfel, cerințele clienților s-au îndreptat în ultimii ani către proiectele de investiții în zona tehnologică, începând de la echipamente și tehnologii noi cu focus pe comunicarea și promovarea în mediul digital.

În ceea ce privește complexitatea cerințelor clienților, pot spune că aceasta a crescut în timp, odată cu încrederea în noi, ca și companie. Marea majoritate a clienților din portofoliul nostru este reprezentată de companii mari, dar observăm în ultima perioadă – în special în zona de atragere de fonduri nerambursabile și comunicare strategică – un interes și un volum tot mai mare din zona antreprenorială, a IMM-lor din diverse industrii.

Există o provocare permanentă pentru noi toți: predictibilitatea! Aici mă refer la programele de finanțare care sunt lansate oficial, fără să se asigure de la bun început sursele de finanțare și astfel se creează o așteptare eronată, iar încrederea în administratorii de progame este în prezent la cote minime! Menționez predictibilitatea aici, pentru că este o cerință fermă a clienților, dar și a noastră.

Cât de importantă este încrederea, credibilitatea și notorietatea profesională pe care o transmite un antreprenor clienților săi?

Pentru noi este foarte important să asigurăm o comunicare corectă și un grad ridicat de satisfacție al clienților, astfel încât aceștia să aibă încredere în serviciile noastre, și implicit în echipa noastră.

Din perspectiva noastră, pentru a reuși în antreprenoriat, trebuie să fii inovativ, să ții pasul cu cele mai noi tendințe și să găsești întotdeauna soluții care rezolvă chiar și cele mai complicate situații. Un alt aspect important care îți asigură succesul în propria afacere, indiferent de domeniul în care activezi, este puterea de a empatiza cu clientul. O înțelegere corectă a afacerii clientului și a necesităților acestuia, te pregătește pentru a livra proiectele la standardele așteptate de beneficiari.

Credibilitatea și notorietatea în fața clienților este un factor esențial, în special pentru afacerile care au o strategie pe termen lung. Pentru a ajunge ca brandul să obțină încrederea clienților și partenerilor, este nevoie de muncă multă, este un proces de durată, prin care să demonstrezi respectarea promisiunilor, calitatea serviciilor oferite și multă seriozitate.

După experința internațională, cu audituri operaționale și financiare pe toate continentele, și diversele experiențe de business și interculturale, ai ales antreprenoriatul. Ce te-a determinat să iei această decizie?

Imediat după ce am revenit în România, la sfârșitul lui 2013, dintr-un angajament de 3 ani în Statele Unite, și 15 ani de activitate în mediul corporatist, am acceptat provocarea de a începe un proiect în zona antreprenorială. Fiind o persoană competitivă, după aproape 15 ani de analize de business operațional și financiar – poate în cel mai complex business, industria de oil & gas – mi-am propus să folosesc cunoștințele acumulate și să încerc să îmbin principiile corporatiste cu latura antreprenorială, rezultând astfel o soluție de business hibrid: planning și strategie pe de o parte, iar comunicare și latura umană, de cealaltă parte.

Experiența internațională m-a ajutat să adaug în portofoliul profesional o înțelegere globală a mediului de business: rigurozitatea austriacă cu pragmatismul și optimismul american, cultura țărilor latine și a Orientului Mijlociu, seriozitatea asiatică, ritmul de dezvoltare african și, nu în ultimul rând, corectitudinea germană și angajamentul britanic.

Deși mediul de afaceri românesc este deseori blamat, după ce am lucrat în peste 25 de țări cu angajamente cu grad ridicat de dificultate din punct de vedere profesional, pot spune că România este un mediu în care poți construi frumos dacă ești perseverent și răbdător. Nu este întotdeauna ușor! Personal, nu rezonez întotdeauna cu așteptarea autohtonă în care soluțiile miraculoase trebuie obținute în câteva luni, dar din fericire mă aflu în postura să pot compara, iar alegerea mea privind locul în care vreau să lucrez a fost una clară: România.

Cum ai reușit să faci față provocărilor și adaptării din mediul corporatist în cel antreprenorial?

Povestea lungă spusă pe scurt, este că după ce am analizat strategii de business a sute de manageri, cu procese de business diferite, am considerat că este cazul să încep să construiesc o firma de consultanță în linie cu principiile de business în care cred. Fiind timp de 14 ani corporatist și făcând audit, trebuie să recunosc însă că nu este mereu ușor să promovezi în business-ul românesc principiul „nu promite ce nu poți livra”!

Nivelul de așteptare este să te apropii cât mai repede cu firma nou creată de standardul de lucru la care erai obișnuit să activezi în cadrul unei corporații, din toate perspectivele: locație, condiții de lucru, siguranța fluxurilor de cash, infrastructura de business etc. Și aici apare primul șoc la începutul vieții de antreprenor, când înțelegi că nu ai nimic! Când realizezi că volumul de muncă și stres, evaluările periodice, întocmirea unui buget și raportările ce necesitau review-uri în corporații par cumva niște „alinturi” în comparație cu realitatea wild din antreprenoriatul de început. O altă provocare pentru mine a fost să mă adaptez repede la noua percepție a pieței din momentul în care nu mai ai o titulatură într-o corporație importantă și începi să „bați la uși”, din perspectiva unui simplu SRL.

Ca ultimă provocare, aș menționa tentația de a te întoarce într-o corporație, cu experiență acumulată în zona antreprenorială și aici recunosc că au fost câteva oferte destul de tentante pe care le-am primit și pe care a trebuit să le analizez cu atenție înainte de a le refuza.

Am ales să construiesc ca antreprenor și provocarea a fost cu mine însumi, dacă pot livra efectiv ceea ce am recomandat altora să implementeze. Am ales să fac schimbarea profesională din zona financiară și de audit către comunicare și reprezentare de business pentru că știam ce, știam cum și am simțit clar și de ce! Există spațiu imens pentru dialog, există nevoie de întâlniri profesionale și tehnice și există o nevoie reală de reprezentare tailor-made a clienților pentru a putea construi împreună business sustenabil.

Cum ai descrie în câteva cuvinte mediul de afaceri din România în momentul de față?

O întrebare provocatoare, care generează un mix de feeling-uri, dar primele cuvinte care îmi vin în minte sunt: oportunitate și dezvoltare. Și, plecând din acest punct, pot continua să răspund pe un ton optimist. Deși traversăm o perioadă dificilă, chiar în acum suntem în al patrulea val de pandemie, se simte o efervescență în piață, care cu siguranță se va resimiti mai amplu din punct de vedere economic, începând din primăvară lui 2022.

Decalajul de dezvoltare între România și țările vestice din cadrul UE se diminuează accelerat și asta nu poate să aducă decât plus valoare reflectat prin investiții străine directe, know-how și expertiza împărtășită cu managementul comunitar.

Bineînțeles, trebuie să fim realiști și să luăm în considerare și provocările specifice și aici, mă refer la lipsa de predictibilitate, focusul excesiv pentru proiecte pe termen scurt și un decalaj de experiență antreprenorială, datorat în special bugetelor limitate alocate pentru certificări internaționale și de lipsa unei tradiții antreprenoriale în România.

Aveți o expertiză ridicată în atragerea de fonduri nerambursabile (europene, guvernamentale și norvegiene). Cum percepeți în prezent gradul de dificultate a dosarelor care trebuiesc elaborate pentru absorbția fondurilor europene, atât pentru companii cât și pentru instituții publice?

Raluca Alexie, Project Lead: Competența echipei HiM Public Affairs în domeniul atragerii de fonduri nerambursabile implică atât proiecte la nivel național, desfășurate prin intermediul ministerelor de resort cu finanțare din fonduri europene, granturile SEE & Norvegiene sau fonduri guvernamentale, cât și proiecte gestionate direct la nivelul instituțiilor Uniunii Europene precum: Fondul de Inovare, Horizon Europe 2021 – 2027, programul pentru mediu LIFE+ 2021 – 2027, etc.

Profit de această ocazie pentru a menționa cel mai recent succes al echipei HiM, respectiv câștigarea tuturor proiectelor depuse pentru clienții noștri, în cadrul programului de finanțare ElectricUP, implementat, ca program pilot în 2021, de către Ministerul Energiei – un program ce finanțează implementarea de sisteme de producere a energiei verzi din surse regeneraile (solar) și stațiile electrice pentru vehicule electrice sau hybrid plug-in. Scopul final este de a ne susține clienții, pe termen lung, în tranziția către un model de business cât mai sustenabil.

Răspunzând specific la întrebarea dumneavostră, gradul de dificultate a dosarelor pe care le elaborăm în vederea depunerii proiectelor și atragerii de finanțare nerambursabilă pentru clienții noștri (companii private sau instituții publice), variază în funcție de 2 factori principali:  1. programul de finanțare și cerințele specifice ale ghidului solicitantului care uneori sunt mai greu de înțeles, interpretat și adaptat la specificul beneficiarului final; și 2. comunicarea cu responsabilul/responsabilii de proiect din partea beneficiarului.

Ca echipă, am trecut atât prin experiențe în care tot procesul de scriere și depunere a decurs bine, fără niciun fel de complicații, dar și prin experințe care au reprezentant adevărate provocări, precum pregătirea unui proiect în doar câteva zile, dat fiind termenul strâns de depunere sau experința unui program precum cunoscuta „Măsura 3 de sprijin a IMM-urilor în contextul pandemiei COVID-19”, măsură care după depunerea proiectelor, a fost anulată de către Ministerul de resort. Provocarea aici a constat în capacitatea echipei de a comunica cu clientul  și capacitatea clientului de a înțelege o astfel de situație.

Având avantajul de a fi o firmă de Afaceri Publice cu un portofoliu integrat de servicii, comunicarea excelentă și relațiile de încredere pe termen lung pe care le creăm cu clienții din portofoliul nostru, ne ajută să gestionăm mai bine situațiile impredictibile precum cea din exemplul mai sus menționat.

Ați coordonat o serie de programe de CSR. Care au fost acestea și cum au fost apreciate?

Raluca Alexie, Project Lead: Da, suntem foarte mândri de programele integrate de Responsabilitate Socială (CSR) pe care HiM Public Affairs le-a implementat de-a lungul timpului, pentru diverși clienți de-ai noștri, în special din industria de petrol și gaze. Toate proiectele au avut scopul de a susține comunitățile locale și regionale, cu focus pe educație, sănătate sau mediu. Printre acestea menționăm proiectele de prevenție a abandonului școlar sau engleză după program pentru copii, dotarea și echiparea școlilor cu mobilier/echipamente necesare, dotarea parcurilor de joacă, campanii de mediu și campanii de conștienizare. Dintre programele cu impact major, dorim să menționăm două dintre acestea:

Primul se referă la implementarea unui punct de lucru ISU în Comuna Padina, județul Buzău, în baza parteneriatului cu Primăria locală Padina, Consiliul Județean Buzău, ISU Buzău și IGSU București – un proiect de avergură, în cadrul căruia s-au alocat 24 de paramedici și pompieri profesionali, Primăria locală susținând proiectul necondiționat, prin punerea la dispoziție a întregii infrastructuri locale necesare pentru a putea fi implementat. Punctul ISU din Padina deservește aproximativ 26.0000 de oameni, 24/7, pe o rază de 23.000 km, fiind echipat la cele mai înalte standarde tehnice, cu ambulanță și mașînă de pompieri de ultimă generație.

Cel de-al doilea proiect de CSR pe care doresc să îl menționez este un proiect strategic având benficiar compania Hunt Oil România, în parteneriat cu OMV Petrom. Proiectul de CSR a fost parte integrantă din cel mai mare proiect de achiziție seismică onshore din Europa, desfășurat pe o suprafață totală de 1,581 km2 în 3 județe: Buzău, Brăila și Ialomița. Programele de CSR au fost axate pe domeniul educației, susținând cele 39 comunități locale din cadrul proiectul. A fost o adevărată provocare, însă suntem bucuroși să privim în urmă și să ne mândrim că proiectul a fost finalizat cu succes cu o lună înainte de termenul alocat, bineînțeles cu sprijinul și implicarea tuturor stakeholder-ilor relevați.

Toate proiectele de CSR implementate au fost foarte apreciate de comunitățile locale și au cotribuit masiv la îmbunătățirea calității vieții din regiunile de implementare.

Ce programe de promovare, comunicare și digital marketing aveți în portofoliu și cum au fost implementate?

Ioana StâlpeanuBusiness Development Executive: Cu toții știm că fiecare entitate dorește să își îmbunătățească imaginea constant și să se diferențieze în piață! În acest sens, misiunea noastră este să anticipăm și să venim în întâmpinarea lor cu strategii de comunicare adaptate la specificul afacerii și o serie de servicii complete de promovare și consultanță în comunicare. În ceea ce privește mediul digital, utilizăm instrumente creative diverse în procesul de promovare al unei companii, campanii complete de digital marketing, comunicate pentru presa centrală sau tehnică, interviuri cu reprezentanții companiilor, campanii pe Social Media și copywriting pentru toate canalele digitale.

Unul dintre programele de comunicare pe care le implementăm pentru clienții noștri aflați în plină dezvoltare, este programul dedicat IMM-urilor cu capital privat românesc, prin care se poate obține sprijin financiar din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), care le facilitează accesul la servicii profesionale de consultanță. Prin acest program, costurile proiectelor sunt acoperite în proporție de 70%, datorită sprijinului oferit și, totodată, clienții beneficiază de campanii de promovare și consultanță din partea HiM Public Affairs, consultant acreditat de către BERD, pentru categoria de consultanță în marketing și comunicare.

Propunem acest program societăților comerciale private inovatoare, care doresc să își dezvolte strategii de marketing, e-marketing, să își mărească vizibilitatea brandului și să identifice cele mai eficiente metode de promovare. În urma unui astfel de proiect, firmele devin mai competitive, câștigă credibilitate și implicit interesul clienților sau partenerilor, își măresc prezența în mediul online, iar comunitatea lor din Social Media se mărește considerabil.

De asemenea, deținem acreditarea internațională din partea Institutului de Digital Marketing, în urma căreia am dobândit abilitățile necesare pentru a identifica adevăratele nevoi ale clienților, indiferent de profilul afacerii lor și pentru a comunica eficient cu aceștia.

Nu în ultimul rând, un alt serviciu prin care contribuim la dezvoltarea afacerilor clienților noștri prin promovare, este reprezentarea acestora în cadrul evenimentelor de profil, conferințe business, workshop-uri sau evenimente corporate personalizate. Echipa noastră oferă servicii suport complete, precum crearea unui concept de eveniment, planificare, pregătirea discursurilor, realizarea materialelor de signalistică, promovare și atragerea publicului țintă.

Care consideri că este cea mai importantă responsabilitate a unui manager în cadrul propriei afaceri? Cum măsori succesul unei companii și care trebuie să fie principalele abilități ale echipei?

Sunt multe rasponsabilități importante legate de administrarea și continuitatea businessului, dar  cred cu tărie că cel mai important pentru un manager este să fie sincer. Dincolo de orice experiență și abilități de management, colegii din echipă te simt când ești un om corect, înainte de a fii manager. Poți influența și manipula echipa cu rezultate excelente pe termen scurt, dar pentru un succes sustenabil orice manager de firmă trebuie să-și propună să muncească cot la cot cu echipa, să fie un coechipier și astfel să poată ajunge să inspire.

Un alt aspect important este să comunici permanent în echipă și să fii prompt în a răspunde la solicitări. Este datoria fiecărui manager să facă asta și chiar învățam de curând dintr-un articol publicat într-o platformă profesională, că cel mai demotivant factor pentru angajați este lipsa răspunsurilor prompte din partea managementului.

Nu în ultimul rând, în ceea privește responsabilitățile, aș aminti cultura unei entități. Dincolo de orice deadline, perioade cu volum mare de muncă și stres, consider că este un must să asiguri permanent respectul în grup, să cultivi simțul umorului și să nu uiți să discuți cel puțin trimestrial one-to-one cu fiecare coleg din echipa ta.

Succesul unei companii se reflectă în atingerea obiectivelor propuse, iar printr-o strategie de implementare bine structurată, toate dezideratele vor fi atinse. Pentru HiM Public Affairs, succesul se poate comensura prin feedback-ul primit din partea clienților, de menținerea și dezvoltarea parteneriatelor pe termen lung și, nu în ultimul rând, prin dezvoltarea profesională continuă a fiecărui membru din echipă.  

Cum estimezi progresul mediului de afaceri din România în următorii trei-cinci ani? Care ar fi căile de dezvoltare ale acestuia?

Dincolo de orice dorință a noastră sau estimare optimistă, trebuie să ne asumăm cu realism faptul că cel puțin anul acesta și următorul vor fi marcați de perioada pendemică. Bineînțeles, orice veste bună, de potențială revigorare rapidă a economiei mondiale este binevenită, dar eu prefer să rămân optimist rezervat.

În ceea ce privește economia noastră, suntem într-o postura în care să nu depindem masiv de o singură industrie, ca alte țări (e.g. turism sau automotive) dar este nevoie de o injecție de capital din partea statului și aici sper că programele de susținere a companiilor pentru a traversa perioada de criză să devină funcționale.

Dacă vom reuși să propunem și să implementăm proiecte cu fonduri nerambursabile va fi o mare oportunitate să reducem decalajul de dezvoltare cu celelalte țări din cadrul blocului comunitar. România are o fereastră scurtă de oportunitate și, în același timp o șansă istorică de dezvoltare în următorii 5-7 ani,  dacă va investi în modernizare cei 80 de miliarde euro.

Dezvoltarea infrastructurii industriale, a proceselor de digitalizare și eficiență energetică pentru toate ramurile sectorului energetic va permite accesul României la o piață unică europeană pe fiecare palier.

„România are o fereastră scurtă de oportunitate și, în același timp o șansă istorică de dezvoltare în următorii 5-7 ani,  dacă va investi în modernizare cei 80 de miliarde euro”.

Cum găsiţi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională? Ce lucruri aduc bucurie în viaţa dumneavoastră, în afara carierei?

De-a lungul a peste 13 ani de muncă în corporații, obișnuiam să mă plâng din când în când de volumul de muncă și lipsa timpului liber pentru obiectivele personale! Când intrii în antreprenoriat acest balans este mult mai greu de realizat, iar îmbinarea satisfacțiilor profesionale cu cele personale devine un deziderat pe care toți ni-l propunem.

Îmi place să citesc și să călătoresc. Muzica și sportul au un loc special în viața mea! Sportul mă relaxează și mă ajută să-mi stabilesc mai bine obiectivele și implicit strategiile pentru fiecare proiect dificil.

Sunt o persoană care admiră oamenii care au crezut în ei și au realizat ceva comensurabil în breasla lor: sunt un mare fan al rock’n’roll-ului și implicit al regelui Elvis (dețin o colecție impresionantă de concerte și materiale rare), nu-l cunosc personal, dar îl iubesc pe Gheorghe Hagi, îmi place Simona Halep și tenisul de câmp și, nu în ultimul rând, îmi plac vinurile românești de calitate.

 

Sursa: Club Antreprenor